Thursday, August 25, 2011

a story about my daddy

salam.

today i want to talk about my daddy

this is my daddy. i call him 'abah'....always make jokes, and jokes and jokes..but,there's a time when he became the most serious person in the world when it involves his job.

ehem. yes. this is my abah d:


a very responsible man, and sgt pemurahhhhhhhh.i can tell you that, coz when im asking for money, he never say NO!

sbb i ni pon anak yg baik, x penah mintak bukan2...cehhh~puji diri sendiri jap d:
setakat mintak baju 2 3 helai, kasut 2 3 pasang...kihkihkih2...tapi xpela kan, benda2 tu kan KEPERLUAN HIDUPPPP ;D

muahahaha.tapi itu x termasuk bila time i kecik la kan. mmg banyak la 'no' nya..dah kata budak kecik, mmg mcm2 bnda pelik yg mintak kan, kdg2 benda x masuk akal pon mintak.
ex : cam adik kecik i nama rem mintak replika kapal time dia kecik. REPLIKA KAPAL OKAYYY! nangis guling2 kat kedai furniture padahal kapal gedabak besar tu HANYALAH HIASAN bukan untuk dijual -.-'


my handsome abah with my lovely mama in PINK. do i have to mention it again? PINKK! d:


kembali kepada cerita, my abah seorang yg sgt pentingkan education, always remind me n siblings ayat begini
'abah xda harta nak diwariskan, tapi abah boleh provide education kat anak2 abah so that anak2 abah dapat hidup senang nanti'
..haaa~ mcm tu lah lebih kurang bunyinya...;D


abah busy with his work. and me. also busy following him everywhere d:


and abah taught me to be independent. anak dia ni suka menangis...hantar pergi sekolah kat seremban, and then nangis nak suruh tukar sekolah...tapi, tapi, tapi, my lovely abah ni buat tak taw ja sampai lah i sendiri rasa happy suka gila x maw balik lalu graduate lah saya dari skolah teknik tuanku jaafar tersebuut..#jasa abah (':



in his formal suit attending formal event at istana with lovely mama


and the thing that i like the most, my abah always trust me.ALWAYS! trust me in making decision, trust me to take care of myself well, trust me when i deny something i didn't do, yeah, even when im at my worst, he did always gave me support, never ever put his trust away from me...and i think that's the most important value that we should have between families. TRUSTING EACH OTHER.



last but not least, i hope abah lead a happy life full with barakah ever after.....i love you abah!!! ^_^


p/s : entry utk incik abah, nanti kita buat entry untuk puan mama pulakk ;D



4 comments:

Urzain Hussain said...

your father is good man..:)

Hanis MY said...

Jdlah ank yg solehah n all d best...tak sabar nk bc bout ur mummy plak

finn asri said...

thank you uzrain n kak hanis (:
insyaAllah i'll be a good daughter..

Zinedine Zaiddin said...

Kem salam kat abah mentua...

eh?

I mean kem salam kat abah >.<

hehehee :P